FANDOM

To ma być prawdziwa złość, ty tępoto!

Magia bierze się z prawdziwych uczuć

Ja wciąż uczę się lubić to, co widzę w lustrze, i akceptować, że ktoś mógłby mnie pokochać za to, kim naprawdę jestem.
AgataJedna z głównych bohaterek Akademii Dobra i Zła. Jest czytelniczką pochodzącą z Gawaldonu. Nie znosi całego świata i mieszka na cmentarzu. Kocha samotność i swojego kota Rozpruwacza. Oddana przyjaciółka Sofii. Gdy trafia do akademii Dobra, nikt, nawet ona sama nie wierzy w to, że zostanie prawdziwą księżniczką.Jest zaręczona z Tedrosem, przez co wkrótce stanie się królową Kamelotu. Jednak pod koniec Drogi do sławy na tronie Kamelotu zamiast Agaty i Tedrosa na tronie ma zasiąść Rhian razem z Sofią

Wygląd:Edytuj

Ma strzechę czarnych włosów wyglądającą, jakby została polana olejem. Jej skóra jest upiornie blada, a sylwetka tak chuda, że wystają jej kości. Jej wygląd, a w szczególności wiecznie wyschnięte usta i oczy w czerwonych obwódkach odstraszają innych. Dziewczyna ma krzywe nogi i porusza się bardzo niezgrabnie. Zazwyczaj zakłada czarne workowate sukienki i ciężkie czarne buciory.

Charakter:Edytuj

Agata jest typem samotnika, ale mimo tego jest lojalna wobec swojej przyjaciółki Sofii. Jest systematyczna w szkole i chętnie pomaga przyjaciółce. Nie lubi chłopców i nie dba o wygląd. Gdy trafia do Akademii Dobra nikt, nawet ona sama, nie wierzy w to, że zostanie prawdziwą księżniczką, ale z czasem jej prawdziwa, niezwykle dobra natura ujawnia się.

Jako jedyna odkrywa prawdziwe zamiary Rhiana, jednak nikt nie chce jej wierzyć. Dzięki swojej spostrzegawczości udaje jej się jednak uciec przed porwaniem przez piratów.

Nigdy nie wierzy w złe zamiary Sofii i broni jej nawet wtedy, kiedy sama nie wierzy, że jej siostra jest po jej stronie.

Ciekawostki:Edytuj

  • Jest pierwszą od stu lat, która zapragnęła wolności uczennicy zamienionej w rybkę.
  • Nie wierzyła w baśnie ani w legendę o Akademii Dobra i Zła, jednak mimo to przeznaczała pieniądze od matki na kupno nowych książek.
  • Nie chciała na początku pomagać przyjaciółce w odrabianiu lekcji, bo bała się, że spodoba jej się bycie złym. 
  • Wszyscy w Gawaldonie obstawiali, że trafi do Akademii Zła.
  • Ma olbrzymią słabość do słodyczy.
  • Jej palec świeci na złoto tak jak palec Tedrosa.
  • Blask palca został pierwotnie opisany jako pomarańczowy.
  • Agathe po grecku znaczy "dobra".
  • Vanessa, rodzona matka dziewczyny, porzuciła Agatę, ponieważ stwierdziła, że jest za brzydka.
  • Agata nie lubiła patrzeć w lustro (Wieprze nie podziwiają swoich odbić.).
  • Kiedyś w Halloween przebrała się za pannę młodą.
  • Agata jest młodsza od Sofii o kilka minut.
  • Kiedy Sofia zostaje zaatakowana przez Japeta (jego scimy wbijają się w jej uszy), Agata ma sen, w którym widzi przerażoną twarz Sofii z krwią cieknącą z jej uszu.