Akademia Dobra i Zła Wikia
Advertisement

Artykuł jest w większośći tłumaczeniem strony z wiki.

Była dziekanką Akademii Zła i mentorem Sofii. Jej najlepszą przyjaciółką była dziekanka Akademi Dobra, Clarissa Dovey.

Przeszłość[]

Przeszłość Lady Lesso jest mało znana. Wiemy, że została nauczycielką piętnaście lat przed wydarzeniami z trzeciej części ksiażki i, że przez ten czas ukrywała Arica w jaskini. Ostatecznie została dziekanem. 

Kiedy Ewelina S

Lady Leonora Lesso

ader pojawiła się w szkole (część druga) ujawniła syna Lesso przed Dyrektorem. Sader ostatecznie została usunięta z placówki, a Leonora dostała zakaz widywania się z synem co miało katastrofalne konsekwencje. Zginęła przez to z jego rąk. 

Osobowość[]

Jest bardzo zawiłą i skomplikowaną osobą. Mimo, że wydaje się oschła i zachowuje dystans, potrafi być bardzo miła, pomocna i współczująca. Jej widywanie się z dzieckiem mimo dużego ryzyka pokazuje, że była odważna i miała miękkie serce które ukrywała pod całym pozornym chłodem. Zachowywała się tak prawdopodbnie przez jej trudną przeszłość.

Relacje z innymi[]

Rodzina[]

  • Aric

Jedyny członek rodziny Lady Lesso który został wymieniony w książce. Ukrywała go poza szkołą i dbała o regularne spotkania przez pięć lat, jednak Dyrektor w końcu temu zaprzestał poprzez zmuszenie Lesso do zerwania kontaktu ze wszystkimi spoza Akademii. Przyczyniło się to do rozwinięcia obsesyjnej nienawiści do matki u Arica. 

Pojawił się w Świecie bez książąt. Już wtedy wspomniane jest o jego pierwszych próbach zabójstwa

Aric

dziekanki. 

W "Długo i szczęsliwie" zostaje dziekanem Nowego Zła (jego matka zaś Starego). Znowu wielokrotnie próbuje wtargnać się na życie Leonory poprzez, na przykład, zatrucie kawy czy umieszczenie żmii w łazience.

W finalnej bitwie atakuje Lady Lesso przez zadanie śmiertelnej rany. Chwilę później Ewelina Sader uderza go w plecy kością udową stymfa. 

  • Mąż

W "Never Ever Handbook" zostaje wspomniane, że zostaje zauważony przed bramą do Akademii. Był niesamowicie umięśniony i posiadał ciemne oczy z których kipiało szaleństwo. Leonora podobno cała zbladła kiedy go zobaczyła.

Przyjaciele[]

  • Profesor Clarissa Dovey

Clarissa jest d

Clarissa Dovey

​​​​​​​ziekanką Akademii Dobra i najlepszą przyjaciółką Lesso. Leonora tłumacząc Sofii kim jest dla niej Dovey porównuje tę relację do właśnie Sofii i Agaty, nazywa ją prawdziwą miłoscią.

Kiedy Sofia trafia do Akademii Zła wyznaje dziekance, że nie może zaakceptować faktu bycia Złą, jednak maniera i poczucie stylu Lesso pomagają przystosować się blondynce do nowej rzeczywisości. Uczennica odnajduje w niej autorytet. 

Po śmierci Lesso Sofia odnajduje duże pudełko z korespondencją Leonory i prośbą aby zastąpiła ją jako dziekankę. Lesso uważa, że Sofia jest dla niej jak córka.

Ciekawostki i inne[]

  • Niektórzy fani uważaja Leonorę za lesbijkę ze względu na jej relacje z Clarrisą.
  • Jej ostatnie słowa były skierowane do Dovey i wyjawiały jej imię.
  • Sofia i Lady Lesso są do siebie bardzo podobne (między innymi lubią szpilki i są "dobrymi wiedźmami, gdy tylko zostaną sprowokowane").​​​​​​​
  • Jej imię oznacza "współczucie i światłość".
  • Pochodzi z Netherwood.
  • Ostatnie słowa jakie skierowała do Sofi brzmiały ,,Pamiętaj że jesteś kochana Sofio"
Advertisement