FANDOM

Im bardziej ścigasz światło, tym więcej ciemności znajdujesz.
Dobro znajduje szczęśliwe zakończenie w pocałunku. Zło znajduje szczęśliwe zakończenie w morderstwie.

Wygląd Edytuj

Rafal jest szczupłym, wysokim i umięśnionym szesnastolatkiem. Ma niebieskie oczy, białe jak obłok włosy sterczące na wszystkie strony i alabastrową skórę. Zawsze ma ponury wyraz twarzy, a kiedy jest podniecony, jego oczy świecą się. Ma ostre zęby, które często prezentuje w swoim sztucznym uśmiechu.

W pierwszej części Rafal jest starcem, chodzi w dużej niebieskiej todze, a na głowie nosi zardzewiałą koronę. Później przemienia się w nastolatka i zaczyna wybierać czarne, dopasowane ubrania podkreślające jego muskulaturę i zgrabną sylwetkę. Częste zmiany swoich strojów tłumaczy Sofii chęcią zwrócenia na siebie jej uwagi.

Osobowość Edytuj

Rafal rządził dawniej razem ze swoim bratem bliźniakiem, Rhianem, stawiając miłość do niego nad osobistymi aspiracjami. Pewnego dnia postanowił zdobyć pełnię władzy nad Baśniarzem, dlatego zaatakował własnego brata nawałą zaklęć, a następnie wywołał z nim wojnę, w której ostatecznie jego bliźniak stracił życie.

Po skończonej wojnie Rafal ukrył swoją tożsamość i przez wiele lat porywał Czytelników, aby zgodnie z przepowiednią znaleźć swoją ukochaną. Kiedy Sofia i Agata dostały się do jego wieży, zadał im zagadkę: "Co to jest: Dobro nie potrafi bez tego żyć, a Zło nie może tego otrzymać?". Jak się później okazało, jego pytanie miało wpłynąć na przebieg baśni przyjaciółek i ujawnić ich prawdziwą naturę. Kiedy zorientował się, że jego uczennica, Sofia, jest tą jedyną, łamał regulamin szkoły tak, aby dziewczyna nie została wyrzucona ze Akademii ze względu na złe oceny. Umożliwił jej także dostanie się do Cyrku Talentów, mimo że według prawa drzwi do sali miały pozostać zamknięte. Kiedy Sofia chciała dostać się do jego wieży i zdobyć Baśniarza, Dyrektor magicznie wrócił do swojej młodej postaci i opowiedział dziewczynie historię swojego życia. Kiedy Sofia próbowała odrzucić jego względy, stwierdził, że wiedźma należy do niego, ponieważ jest całkowicie zła. Później Rafal starał się zabić Agatę, która przybyła na ratunek przyjaciółce, ale zamiast tego pozbawił życia Sofię. Śmierć uczennicy przywróciła na chwilę do życia Dobrego Dyrektora Akademii, co przeraziło jego Złego bliźniaka.

W części Długo i Szczęśliwie Rafal przetrzymał Sofię w swojej wieży dopóki nie przyjęła jego pierścienia i przekonywał dziewczynę, że jest jej jedyną i ostatnią szansą na miłość. Jest bardzo tajemniczy, a dociekliwe pytania dziewczyny denerwują go. Z czasem Sofia zauważyła, że chłopak stara się na każdym kroku udowodnić jej, jak bardzo jest jej potrzebny. Przykładem było wywołanie w magiczny sposób choroby dziewczyny, a następnie bardzo troskliwa opieka nad nią. Rafal jest bardzo zazdrosny o Sofię: stara się dotykać ją przy innych osobach i jest oziębły wobec jej dawnych znajomych. Za każdym razem, kiedy pojawia się temat Agaty i Tedrosa, chłopak uważnie przygląda się swojej dziewczynie i przypomina jej, jak dalekie od jej ideału życie wiodłaby u ich boku. Kiedy dawni przyjaciele namawiają Sofię na ucieczkę, chłopak pozwala jej odejść, a także nie nakazuje ścigać dziewczynę. Kiedy Sofia postanawia wrócić do Akademii, chłopak od razu jej przebacza, a także organizuje uroczystość przedślubną. Ostatecznie, kiedy orientuje się, że jego ukochana go ma zamiar go zabić, momentalnie wystrzeliwuje w kierunku dziewczyny śmiercionośne zaklęcie.

Do głównych cech Rafala można w takim razie zalczyć:

- tajemniczość (mimo, że odgrywał kluczową rolę w trylogii, nie wiemy prawie nic o jego życiu)

- agresywność

- narcyzm (w Akademii Nowego w wielu miejscach znajdowały się jego podobizny)

- spryt (umiał przewidzieć działania bohaterów i wpływać na ich baśń z ukrycia)

- skłonność do manipulacji i wykorzystywania innych (widoczna w relacjach z Sofią)

- samotność (związana z poszukiwaniem prawdziwej miłości)

- upór w dążeniu do celu

- zazdrość (o Sofię)

- czasami brak pewności siebie (widoczny przed Wielką Wojną w relacjach z nauczycielami)

- zamiłowanie do szybkiego latania i podejmowania ryzyka

- mściwość (w stosunku do Agaty i Tedrosa)

- brak lojalności czy szacunku do innych (w stosunku do Eweliny Sader)

Ciekawostki Edytuj

- Zanim Rafal i jego brat zostali Dyrektorami Akademii, obaj byli czarodziejami.

- Sofia zauważyła, że Rafal unikał uczenia swoich uczniów zaklęć, tak jakby obawiał się, że pewnego zostaną one wykorzystane przeciwko niemu.

- W Krysztale Czasu Hort powiedział, że Dyrektor Akademii wyznał mu, że chciałby w przyszłości mieć z Sofią syna.

- Rafal był być może ostatnim posiadaczem złota czarnych łabędzi, którego pokłady zostały prawie w całości zniszczone przez króla Artura i jego rycerzy.

- Kiedy Sofia zniszczyła pierścień Dyrektora, jego ciało postarzało się o tysiące lat, co może sugerować jego prawdziwy wiek. W Drodze do sławy Wąż powiedział, że dusza Rafala wędrowała przez wiele pokoleń, nim poznał on Sofię.

- Jeszcze przed urodzeniem Sofii Dyrektor oświadczył się przyszywanej matce Agaty, Kalliście. W Drodze do sławy Wąż powiedział, że słabością Rafala było całowanie pięknych dziewcząt, co może sugerować, że jego "ukochanych" było dużo więcej.

- Kiedy Dyrektor przybrał postać nastolatka, jego dusza stopniowo także młodniała, np. Rafal stawał się arogancki, przeceniał swoje szanse w Wielkiej Wojnie czy zwyczajnie zapominał o zrobieniu prania.